ایران(قسمت اول)

"به نام خداوند هستی بخش"

 

 

چرا باید به ایران افتخار کنیم؟

 

 

آیا می دانید : اولین مردمانی که سیستم اگو یا فاضلاب را جهت تخلیه آب شهری به بیرون از شهر اختراع کردند  ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که اسب را به جهان هدیه کردند ایرانیان بودند‌ !

آیا می دانید : اولین مردمانی که حیوانات خانگی را تربیت کردند و جهت بهره بری از انها استفاده کردند ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که مس را کشف کردند ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که ذوب فلزات را آغاز کردند ایرانیان بودند در شهر سیلک در اطراف کاشان !

آیا می دانید : اولین مردمانی که کشاورزی را جهت کاشت و برداشت کشف کردند ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که نخ را کشف کردند و موفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب کردند ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که عطر را برای خوشبو شدن بدن ساختند ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که کشتی یا زورق را ساختند ایرانیان بودند به فرمان یکی از پادشاهان زن ایرانی !

آیا می دانید : اولین ارتش سواره ی نظام  در دنیا توسط سام ایرانی اختراع شد با 115 سرباز !

آیا می دانید : اولین مردمانی که حروف الفبا را ساختند در 7000 سال پیش در جنوب ایران ، ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که شیشه را کشف کردند و از آن برای منازل استفاده کردند ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که زغال سنگ را کشف کردند ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که مقیاس سنجش اجسام را کشف کردند ایرانیان بودند !

آیا می دانید : اولین مردمانی که قاره ی آمریکا را کشف کردند ایرانیان بودند و کریستف کلمب و واسکودوگاما بر اثر خواندن کتاب های ایرانی که در کتابخانه ی واتیکان بوده به فکر قاره پیمایی افتادند !

آیا می دانید : کلمه ی شاهراه از راهی که کوروش کبیر بین سارد پایتخت کارون و پاسارگاد احداث کرد گرفته شد !

آیا می دانید : کوروش کبیر در شوروی سابق شهری ساخت به نام کورپولیس که خجند امروزی نام دارد !

آیا می دانید : کوروش کبیر پس از فتح بابل به معبد مردوک رفت و برای ابراز محبت به بابلی ها به خدای آنان احترام گذاشت و در همان معبد که بیش از 1000 متر بلندی داشت برای اثبات حسن نیت خود به انان تاج گذاری کرد !

آیا می دانید : اولین هنرستان فنی و حرفه ای در ایران توسط کوروش کبیر در شوش جهت تعلیم فن و هنر ساخته شد !

آیا می دانید : دیوار چین با بهره گیری از دیواری که کوروش در شمال ایران در سال 544 قبل از میلاد برای جلوگیری از تهاجم اقوام شمالی ساخت ، ساخته شد !

آیا می دانید : اولین سیستم استخدام دولتی  به صورت لشکری و کشوری به مدت 40 سال خدمت و سپس بازنشستگی و گرفتن مستمری دائم را کوروش کبیر در ایران پایه گذاری کرد !

 

 

سلام دوستان........

این متن از طریق گروهی به من ایمیل شده بود.......

وقتی خودم خوندمش خیلی به ایرانی بودن خودم افتخار کردم........

البته بیشتر وقتی که خودم رفتم و تو شیراز همه ی اینارو دیدم....

دوست داشتم شما هم بخونید و لذت ببرید........

البته قسمت دوم هم در راهه.........

منتظر باشید.........

 

نظرات 11 + ارسال نظر
مینا شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:27 ق.ظ

اول!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سلام.
می بینم که زودتر اومدی سر قرار مهنبونم!
یوهاهاهاهاها

به به!
سلام....
افرین .....تو اول.....
دیدی چه بچه ی خوبیم.....
آمدیییییییییم.......

مینا شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:01 ب.ظ

سلام آتنای من!

میگم ما ایرانیا عجب موجودات توپ و باحالی هستیما!

ما خیلی ماهیم مگه نه؟!

خدا ما رو حفظ کنه!

نوشابه نمیخورم مرسی.معده ام درد میگیره!

ما خیلی باحالیم! ما خیلی خوبیم! خیلی بافرهنگیم! خیلی با شخصیت و با کمالاتیم!

بر منکرش لعنت! به قول حسین بشمار!

یوهاهاهاهاها...

آتنای من! اگه بازم هست زود بذار که مردم از ذوق!


خیلی توپ بود!

شاعر میگه:::

دختر ایرونی مثل گله....

چه رنگ و بویی داره....!
اوه اوه اوه... چی شاعر بی شخصیتی! میشناسیش که اراذل اوباشه!
بی خیالش!
ما خیلی گلیم! همه مون!
خوش باش که خیلی داره خوش میگذره...
شادزی...
امضا مینا!

سلام مینای خوبم......
آره خداییش....خیلی باحالیم...
خدا نگهدار ما باشه....
مینا می گم یه ذره دیگه بیشتر تعریف می کردی.....کم نبود؟......
ذوق کردی تو هم مثل من...
باشه زودتر اونم می ذارم....
قربونت....
شاد باشی...

هنگامه شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:11 ب.ظ http://number1toit.blogfa.com

سلام آتنا جان
سفر خوش گذشت
می دونی متاسفانه ما مردمی هستیم که مکتر راجع به گذشته ی خودمون می دونیم
و معمولا این خارجی ها بودند که ما رو به ما معرفی کردند.
آره تخم مرغ رنگی
اختراع شلوار
درخت کریسمس
درست کردن حمام برای هر خونه
گل کاری و هزار تا اختراع و اکتشاف و ابتکار دیگه...
شاد باشی...........

سلام هنگامه جون...
ممنون....خوب بود....جای شما خالی....
واقعا همینیه که میگی....
ما خیلی بزرگیم ولی افسوس که از خودمون خیلی کم می دونیم....
ممنون که به یاد من هستی...
شاد باشی...

احسان . . شنبه 20 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:22 ب.ظ http://ehsan.mihanblog.com

سلام دوست من . . .

وقتی که ایران هست خلیج یعنی فارس

تاریخ می لرزد از خشم قوم پارس

جز این اگر باشد خلیج آبی نیست

بی سایه ایران غیر از سرابی نیست

تا میهن کاوه تابوت ضحاک است

این سرزمین از هر اهریمنی پاک است

صدها هزار آرش جان در کمان دارند

تیری اگر کاریست این عاشقان دارند

وقتی هویت را در نام میجوید

هر بی نشان ناچار صد یاوه میگوید

چیزی که در صلح است از جنگ میخواهد

قدرت اصالت نیست فرهنگ میخواهد

ما وارث کوروش فرزند جمشیدیم

پیروز بی برده بت نپرستیدیم

ما ریشه ای دیرین در عشق و خون داریم

مادر شب تاریخ تا صبح بیداریم



خیلی جالب بود . . .

دستتون درد نکنه . . . گاهی لازمه خودمون بهتر بشناسیم . . .

منتظر مابقی این مطالب دلنشین هستیم . . .

در ضمن سفر خوش گذشت ؟

ان شاالله که همیشه در سفر و همیشه شاداب باشید .

یا علی . . .

سلام دوست خوبم....
ممنون از شعر مرتبطتون......عالی بود....

خواهش میکنم.....قابلی نداشت....
حقیقتا ما خودمون رو نمی شناسیم....
چه خوب که به گذشته ی جالب ایرانمون مراجعه کنیم...

منتظر باشید.....در راه است.....به زودی....

مرسی.....سفر هم خوب بود.....جای شما خالی....
متشکرم....
شاد باشید....

مهرناز یکشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:34 ق.ظ

سلام دوست گلم
خوبی؟
ببخشید که من یه چند وقتی نبودممسافرت بودم
خیلی متن قشنگی نوشتی استعدادتو توی شعر وادبیات تحسین میکنم
انشاالله همیشه سرزنده وشاداب با روحیه ببینمت
قزبونت برم
مهرناز

سلام عزیز دلم....
مرسی ...خوبم....
خوبه....همون موقع که من مسافرت بودم تو هم مسافرت بودی....
تفاهم رو داری الان!.....
مرسی .......
منم آرزو ی بهترین هارو برات دارم....
شاد باشی....

«ی»آ یکشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 08:15 ب.ظ

سلام!
نظر قبلیم پاک شد!
نامردیه!

من دیگه نه بلاگ اسکای رو دوست دارم نه میهن بلاگ رو!

داشتم بازم از خودمون تعریف میکردم! خیلی داشت خوش میگذشت!

گفتم که خیلی از بزرگترین دانشمندان نجوم و ریاضی و فلسفه و اینا ایرانی بودن!

مثلا یکی شون کرجی بوده! به نام ابو محمد کرجی! که احتمالا اون موقع باید حوالی شاه عباسی زندگی میکرده باشه!!! آخه اونجا خیلی محله ی قدیمی و باحالیه!

دلتون بسوزه! کرجی بوده! یوهاهاها...

تازشم تو کار گسسته و احتمال بوده!

خوش گذشت...
میدونی که بازم میام! من بی خیال نمیشم! باید تکلیف منو ایوون و اونا رو معلوم کنی! من گناه دارم آخه دور از محبوب! من طفلی!من بی گناه!
دلت سوخت یا نه؟!
من ایوون میخـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
زود باش!
سه شنبه که دیدمت ازت می گیرم !آگی؟!

یوهاهاهاهاها...
شادزی...
امضا مینا!

سلام سلام....
فکر کنم خیلی ذوق می کنی تعریف کنیا....
حالی می ده ها....

باشه....
قرار شد تکلیف زودتر تو ایوون معلوم بشه دیگه....
تو نگران نباش....
برات ایوون میارم هوارتا.....
سه شنبه بهت می دم....

شاد باشی مینا جونم...

مینا دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 12:38 ق.ظ

اسم من میناست!
این کیه؟
خیلی اسمم پیچیده تایپ شده! اصلا خوشم نمیاد از تریپش!
شرمنده ها!
اینم یه بهونه بود که بیام!
یوهاهاهاها
شادزی...

می دونم....
تو با هر لفظی و هر لغتی نوشته بشی همون مینای گل هستی..
قربونت....

عامر دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:21 ق.ظ http://ندارم

سلام
امیدوارم خوب باشید
بارم مثل همیشه
قشنگ
با احساس
بدون ضعف
عالی
ممنون
بای

سلام...
ممنون ....... خوبم.........تو خوبی؟........
می گم دیگه کلمه ی خوب نبود به من نسبت بدی.......
بابا بی خیال........
مرسی از لطفت آقای لطفی.....الحق که بهت میاد....
شاد باشی....

مینا دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 09:45 ق.ظ

سلام!

ما باز هم بازگردیدیم!

خوش به حالمان! فردااااااااااااااااااااا!
هوراااااااااااااااااا!

من میگم بریم یه جای اسیدی! البته فرقی نداره ها! همین که..... خودش کلیه!

میدونی؟! همین پیچیدگی هاست که می مونه! ( به نقل از یکی از دوستان)

بازم میدونی؟! خیلی داره خوش میگذره!

بقیه ش چی شد آتنا؟ زود آپ کن دیگه! خیلی خزه ۷ تا کامنت برای یه پست! من خب خجالت می کشم خب!
الان مثلا خجالت دارم می کشم!(خجالت!)(چشمک!!!!!!!!!!!!!!)
یوهاهاهاهاها

خیلی خوش گذشت..............................!
شادزی مهنبونم!
امضا مینا!

سلام.....
خوش باز گردیدی........
خوش به حالمون........آخ جون.........فردا..........
خجالت نکش مینا جون...........
منو خوشحال میکنی با کامنت هات.......
مرسی..........

مینا دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 11:34 ق.ظ


سلام سلام چیطوری؟
اسمتو بگو تو فوری!

نه نمیخواد بگی بلدم! به قول یه بنده خدایی یاد دارم!یوهاهاهاهاها

چرا نمیگذره پس؟
باز شروع شدا! سخته خب!من گناه دارم خب!

آتنای من!

دلم پیش کسی جز دلبرم نیست

صنم دور است و دارو در برم نیست

به درمان دل زارم مکوشید

طبیب دل،کسی جز دلبرم نیست...

آره خب...میشه دیگه...

پیچیدگی دزش زده بالا... با ارتفاع کوهسنگی برابری میکنه...
آخ آتنا! این قدر دلم تنگ شده براش...
هوایی داره ها! هوای محل شون خیلی توپه! البته بعضی وقتا ما هم احساس مالکیت بهمون دست میده!
میگیم محل مون!
منم میخوام خب!

اما ایوون بیشتر می خــــــــــــــــــــــــــــــــــوام!
یوهاهاهاهاها
منم بازی!(چشمک!)

شادزی آتنای من...

سلام سلام.......
خوبم..........تو چطوری؟........
همین الان باهات حرف زدم ها.........می بینی تو رو خدا......

آره مینا........کوهسنگی خیلی خوبه........منم خیلی اونجارو دوست دارم.........
اما ایوون هم واسه خودش صفایی داره ها......
باشه.......تو هم بازی!

شاد باشی......

مینا دوشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:06 ب.ظ

هستیم هم چنان!!!!!!!!!!!!!!!

باید حتما بدونی که من چند بار در روز کانکت میشم؟!

میتونی تعداد کامنت های یک روز رو بشماری و ضرب در ۳ کنی۱
این میشه تعداد دفعات کانکشن من در یک روز! البته نه شبانه روز!فقط روز!
یوهاهاهاها....
میدونی! اوضاع خیلی پیچیده شده! همه چیز در اوج پیچیدگی های خاص خودش به من رو آورده تا منو له کنه!

سخته مقاومت! اما خب....! خدا هست!

بعضی وقتا در بعضی شرایط و موقعیت ها ...بودن بعضیا یه جور عذاب أوره و نبودنشون یه جور دیگه!
خدا میدونه چه اتفاقی داره میفته! من که نمی فهمم قضیه چیه!
ینی هرچی فکر می کنم نمی گیرم چره این شکلی... چرا الان...
اصلا کلا چرا؟!
چرا فردا نمیشه؟!(چشمک!)

اینم یه چرای دیگه!

تو مغز پیچیده ی من پر از چرا های مختلفه!

اما خب! زیاد از خودم نمی پرسم شون!
آخه دیوونه میشم خب!
خوش گذشت...
شادزی...

باش همچنان.......

خدا نکنه.........این چه حرفیه....له کنه چیه؟........مطمئن باش ما با یه نیروی عظیم همه رو له می کنیم........

آفرین........خدا هست........

این چرا ها هم واسه خودشون دنیایی دارنا.......
ان شاء الله همه حل میشه.......
خوش گذشت.......
مرسی......
شاد باشی مینای خوبم..........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد